Wat gebeurt er als je solliciteert?

Hier leggen we in een paar stappen uit wat je kunt verwachten van de sollicitatieprocedure.

Stap 1: solliciteren

Het sollicitatieformulier vind je achter de knop “Direct solliciteren” bij de vacaturetekst, Vul deze in, voeg je CV toe en druk op de verzendknop. Jouw sollicitatie gaat naar onze collega’s van HR-servicedesk. Je ontvangt direct een e-mail met de bevestiging dat zij jouw sollicitatie hebben ontvangen.

Stap 2: uitnodiging

Vaak vermelden wij bij een vacaturetekst al een sluitingsdatum en geven we aan wanneer de briefselectie en sollicitatiegesprekken plaatsvinden. Hiermee kun je dan alvast rekening houden. Wanneer er geen sluitingsdatum staat vermeld, dan hoor je per mail zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 1 week, of je wordt uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Word je na de brievenselectie niet uitgenodigd voor een gesprek? Dan ontvang je altijd schriftelijk bericht van ons.

Stap 3: persoonlijk gesprek

Tijdens het persoonlijke gesprek maak je kennis met je toekomstige collega en met één van onze HR-adviseurs en/of manager. Zij horen graag wie jij bent en vertellen natuurlijk ook meer over henzelf en waarom werken bij Careaz zo leuk is. En als het kan ontmoeten zij je graag op je mogelijke nieuwe werkplek. Je kunt dan direct sfeer proeven.

Stap 4: vervolggesprek

We laten je zo snel mogelijk, vaak al op dezelfde dag, weten wat het vervolg is. Bij een match plannen we een tweede gesprek met je in of gaan we gelijk over tot een arbeidsvoorwaardengesprek. Dat is afhankelijk van de functie.

Geen match? Dan bellen we je (tenzij we anders met elkaar hebben afgesproken) om je een toelichting te geven. We proberen trouwens altijd samen met jou te kijken of je misschien op een andere plek in onze organisatie past. Als we nu nog niets voor je hebben, bewaren we (uiteraard met jouw toestemming) je gegevens uiterlijk zes maanden. We nemen dan contact met je op als we een geschikte vacature voor je hebben. Blijken we echt geen ‘match’ te zijn, dan laten we je dat altijd weten.

Stap 5: gesprek over arbeidsvoorwaarden

Indien we vanuit beide kanten enthousiast zijn en samen verder willen, dan nodigt één van onze HR-servicedesk collega’s je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek om alles goed door te nemen. Na ondertekening van je arbeidscontract ontvangen we graag voordat je in dienst treedt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Stap 6: samen verder

Je nieuwe collega’s nemen contact met je op om afspraken te maken over je eerste werkdag. Zo weet je precies wat je kunt verwachten. Wel zo’n lekker begin!

Goed voorbereid van start

Dankzij ons inwerkprogramma ga jij als nieuwe collega goed voorbereid en met zelfvertrouwen aan de slag. Binnen jouw team krijg je een buddy die jou verder op weg helpt binnen de organisatie. Tijdens de introductiebijeenkomst ontmoet je je collega’s en leer je Careaz nog beter kennen.

Open sollicitatie

Staat er op dit moment geen passende vacature voor je online maar denk je wel dat Careaz bij je past? Doe een open sollicitatie en stuur dan je CV en motivatie naar ons op! We staan altijd open voor nadere kennismaking met mensen die graag bij ons willen werken.

HR-adviseurs

Word je in de procedure uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek? Dan heb je dit altijd met een van onze HR-adviseurs Christel Steentjes, Elles Waenink of Miranda Wolterink.